duminică, 26 septembrie 2010

CARTILE LUCIA MUNTEAN

Cartile dnei. Lucia Muntean le-am descoperit la Carturesti.
Atrag atentia prin calitate si desen. Apoi, odata deschise, te cuceresc pagina cu pagina. Sunt diferite dar au in comun stilul direct si vesel si dorinta de a aduce parintii langa copii. Ca adult iti va face placere s-o citesti micutului, indiferent de cat de obosit esti, iar copiii, odata ce le-au cunoscut, sigur le vor mai cere.
Eu am citit 5 dintre ele, am cumparat-o pe cea care mi s-a parut mie ca ar mai fi potrivita copiilor mei, cea cu lectiile de desen sub forma de poezii-ghicitori: "Ghici, ghici, ghici, ce voi desena aici". Si li s-a lipit si lor de suflet, Cristian mai ales, ma roaga sa i-o citesc in fiecare seara. I-am surprins citind-o unul altuia ca pe o ghicitoare, dulce foc Cristian care privind desenele incerca sa reconstituie versurile astfel incat Mihai sa poata ghici la ce pagina se uita el. Si inca n-am avut timp sa ne asezam la masa si sa si desenam...
Inr-o seara, la Carturesti, i-am chemat sa le citesc din "Jocuri de-a matematica" poezia cu cifrele. S-au distrat amandoi, desi au trecut de mult de perioada cand buchiseau cifre. Apoi Cristian, recunoscand cartea ca fiind la fel cu cea cu desenele de acasa, s-a asezat pe genunchiul meu si m-a rugat sa-i citesc tot. Si uite asa, amandoi am citit si-am ras pret de o carte, desi era o carte pentru copii mai mici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu